שאלות נפוצות

היכן משיגים את מכשיר הספירלה שעושה ספגטי מקישואים? 

מכשיר ספירלה

מכשיר ספירלה

אני רכשתי את שלי דרך האתר של "אופק חדש" ראיתי שהם הביאו עכשיו דגם משופר שעולה 250 ש"ח. אחד כמו שלי אפשר לנסות להשיג  דרך האתר של עדנה מינץ  והוא עולה 200 ש"ח.

איזה בלנדר הכי מומלץ? 

כל מי שרוצה לחיות בריא ולאכול מזונות חיים יכול לעשות זאת בלי להזדקק למכשור. אין דבר יותר מקסים בעיניי מאשר אכילת פירות, ירקות, עלים ירוקים אגוזים וזרעים עם הידיים, וכפי שהטבע יצר אותם. אבל, כבני-אדם אנחנו אוהבים לשחק, במיוחד עם אוכל. אנו נהנים לשנות לו מרקמים, טקסטורות, טמפ' וכד'. לכן, מומלץ להתייחס אל המכשור ככלי משחק שמוסיף גוון וצבע לחיים והוא מאוד עוזר בתחילת הדרך של הרו-פוד.

יש אינסוף מאכלים שאפשר להכין בעזרת בלנדר חזק ואיכותי. שייקים של פירות, שייקים ירוקים, ממרחים, מטבלים, "גבינות", המון סוגי חלב, קרמים, גלידות סורבה ועוד. אני משתמשת בבלנדר מסוג ויטמיקס. יש לו מוט דחיפה המאפשר גמישות רבה בעיבוד מזון ללא נוזלים. מחירו בארץ אינו זול (כ-3000 ₪). בעיניי זוהי השקעה בבריאות שלנו, אם אנו קונים מכשיר טלפון במחיר גבוהה מזה שמחזיק כ- 3 שנים ויש לו המון חסרונות, אנחנו יכולים לרכוש מכשיר אמין שמחזיק מעמד שנים ומעניק שפע של יתרונות בריאותיים. לבלנדר זה יש חיקויים זולים יותר למשל JTC.

בעוד שמחירו של בלנדר ה-JTC בחנויות הוא בסביבות ה-1,800 – 2,000 ₪, ניתן לרכוש אותו דרך זוהר צמח וילסון ב-1,600 ₪ עבור דגם TM-767 המכני ו-1,720 ₪ עבור הדגם הדיגיטלי המפנק TM-800 שבעזרת מערכת התכנות הפשוטה להפעלה שלו הופך את חוויית השימוש לקלה ומהנה. לתיאום עם זהר ובירור פרטים נוספים

אוסטר (Oster) הוא בלנדר זול יחסית הנמכר בסביבות ה-500 ש"ח. בקטגוריית הבלנדרים הזולים הוא נחשב טוב יותר. הוא יעיל בהכנת שייקים של פירות ואף שייקים ירוקים. הוא פחות יעיל בהכנת ממרחים וגבינות, לשם כך צריך בלנדר עם מוט דחיפה.

איפה ואיך אני קונה ומשיגה פירות וירקות?

אנחנו עושים את זה בעיקר בארבע דרכים, שכולן גם חוסכות לנו כסף:

  1. פעם בשבוע אריק נוסע, בלילה, לשוק הפירות והירקות הסיטונאי בצריפין ורוכש לנו כמה ארגזים של תוצרת עונתיים ברבע מהמחיר בחנויות.
  2. בגלל השאיפה לאכול כמה שיותר אורגני התחברנו, באמצעות הפייסבוק, לאנשים נוספים שרוצים אורגני ויחד אנחנו עושים קניות משותפות ישירות מהמגדלים. עלים ירוקים אנחנו משתדלים לרכוש רק אורגניים, ניתן למצוא בכל חנות טבע שמוכרת גם פירות וירקות. הבדל מחירי העלים, האורגניים ושאינם, הוא קטן.
  3. ליקוט. אנחנו מלקטים פקאנים טבעיים ומתוקים לקראת החורף שמספיקים לנו לכמה חודשים, אנחנו קוטפים מגינות פרטיות (באישור) אשכוליות, תפוזים ולימון שיש מהם בשפע בעונה. כמו כן אנחנו פוקחים עיניים, מסתכלים סביב ומוצאים צמחי-בר ועשבי-תיבול למאכל.
  4. סוד שיש כמעט בכל חנות פירות וירקות: בעלי החנות נוהגים להניח בפתח הכניסה את הפירות היותר בשלים ולמכור אותם במחירים מצחיקים. בשבילנו, שאנחנו אוכלים רק פירות בשלים, זו פשוט חגיגה וגם מושלם לשייק פירות מתוק וטעים.

3 מחשבות על “שאלות נפוצות

  1. פינגבק: פירות למנה עיקרית | VeganBari

  2. מזל

    היי דפנה,
    הייתי בהרצאות שלך בזורבה ומזה חצי שנה אני עם פירות עד השעה16:00 . תענוג מכל הבחינות!
    שאלה:
    כמובן שעדיף לשתות את השייק כמה שיותר מהר מרגע הטחינה, אבל אם לא, כי אני בעבודה, כמה זמן זה סבבה במקרר?

  3. veganbari מאת

    מזל יקירתי. אני שמחה כל-כך ומתרגשת לשמוע. אם את יכולה לדים במשרד בעבודה איזה בלנדר קטן (לא יקר) וככה לטחון לך בעבודה זה יכול להיות רעיון נחמד. או לקחת לעבודה פירות שאפשר וכייף לאכול לא בשייק, אלא כמו שהם. בעקרון אפשר להכין שייק בבוקר ולשתות אותו בצהריים בעבודה, כשאת רעבה. זה ככל הנראה עדיף על דברים אחרים. בהצלחה בהמשך הדרך. לשאלות נוספות תגובות והארות, אני כאן.

כתיבת תגובה